Представники ЗМІ продовжують вивчати тему енергоефективності

9 вересня відбувся третій навчальний вебінар для представників ЗМІ в рамках «Навчальної програми з енергоефективності для представників ЗМІ», що реалізується компанією GIZ (GmbH) за дорученням Уряду Німеччини. Тема вебінару: «Енергоефективні громади».

img

Під час заходу учасники ознайомились із системою впровадження муніципального енергетичного менеджменту на регіональному рівні, роллю проєкту «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні» GIZ (GmbH) у впровадженні енергоменеджменту в муніципалітетах, реалізацією енергоефективних проєктів органами місцевого самоврядування, досвідом регіональних ЗМІ у висвітленні питань енергоефективних заходів та практичними порадами щодо створення цікавого енергоефективного контенту.

Радник з комунікацій представника Кабінету Міністрів України у Верховній Раді, експерт з питань комунікацій держсектору та ЗМІ Ірина Твердовська виступила з доповіддю: «Як контент про енергоефективність зробити цікавим та привабливим для читачів». Пані Ірина зазначила: «контент повинен бути не лише змістовним та  різним, але й цікавим! Місія журналістів: доносити людям, що енергоефективність покращує життя  всім».


Зі свого боку старший координатор проєкту «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні» GIZ GmbH Володимир Перегудов зазначив: «Одне з наших ключових завдань підтримка громад у сфері енергоефективності, яка полягає у впровадженні муніципального енергетичного планування (МЕП) у громадах, розробці муніципальних енергетичних планів та впровадженні  енергоефективних заходів у громадських будівлях» . 

Експерт проєкту Олександр Шумельда  зазначив, що «проблема полягає в тому, що переважна більшість міст в Україні не може визначити скільки вони споживають енергетичних ресурсів в муніципальних будівлях за певний період.  Щоб почати  роботу з енергоменеджменту». Пан Олександр наголосив, що «енергоефективність – це не лише гроші. Це загалом про наше майбутнє». 

Начальник відділу підтримки громадських ініціатив та енергоефективності Новоград-Волинської міської ради Юрій Савич  підкреслив, що «більшість громад має наступні проблеми: низькі теплоізоляційні характеристики будівель та мереж, оскільки будувались за часів Радянського Союзу, низька культура енергоспоживання, брак інформації для вибору пріоритетних заходів з енергоефективності та недостатнє фінансування заходів у місцевих громадах». Пан Юрій поділився практичним досвідом впровадження енергетичного менеджменту  на прикладі Новоград-Волинської громади.

Зокрема, пан Юрій наголосів: «при недостатньому фінансуванні об'єднаних територіальних громад доцільні співфінансування проєктів із залученням грантових коштів, державних програм або пільгових кредитів та реалізація малозатратних енергоефективних заходів та заходів з відносно невеликим строком окупності,  наприклад, проведення навчань для персоналу, заміна енергозатратних ламп на LED-аналоги, встановлення теплових екранів за радіаторами, обладнання змішувачів води насадками-аераторами, утеплення трубопроводів».

Під час вебінару учасники  проєкту мали змогу презентувати  власний досвід публікацій на тему енергоефективності.   

Координаторка проєкту «Навчальна програма з енергоефективності для представників ЗМІ» Жанна Пацьора нагадала учасникам вебінару про умови конкурсу на найкращу публікацію на тему енергоефективність та визначила термін подачі конкурсних матеріалів.

Image caption