Конкурс технічних наук МАН: вітряний генератор на основі сегнерового колеса

5-8 листопада 2020 відбувся ІІІ етап всеукраїнського конкурсу-захисту науководослідних робіт Малої академії технічних наук України, на якому учні-члени малої академії наук представили свої проєкти.

Проєкт: вітряний генератор на основі сегнерового колеса

Автор: Столярчук Єлизавета Олександрівна
Відділення: Технічних наук
Секція: Технологічні процеси та перспективні технології

Основою розвитку сучасності є використання альтернативних джерел енергії, і найбільш використовуваними є сонячна та вітрова, оскільки приносять найменше шкоди навколишньому середовищу, придатні до використання на великій кількості територій та є ефективними. Розвиток “зеленої” енергетики в Україні найчастіше асоціюється із сонячними електростанціями, однак ВЕС – виробляють до 60% всієї енергії, отриманої відновлюваними джерелами. Проте, сучасні вітрогенератори здатні працювати лише за певних стійких умов, на територіях з сильними поривними вітрами вони працюють лише декілька годин за добу або взагалі не встановлюються. Значна частина енергії вітру не використовується. Ідеєю проекту є створення нової технології, що дозволить ВЕС працювати безперервно на широкому діапазоні швидкостей та витримувати тяжкі погодні умови. Нами було ророблено та запропоновано використовувати генератор, що працює за двома фазами.Перша фаза – пропелер працює за принципом звичайного горизонтального вітрогенератора, але при цьому він установлений на вістрі зі спеціально налаштованою механічною пружиною, що дає йому можливість заходити всередину конуса на необхідну відстань зі збіленням швидкості вітру. За рахунок конусу частина вітрового потоку відбивається від його стінок, що вберігає лопаті від сильного тиску та перенавантаження, таким чином і від руйнування. Допустимі швидкості роботи вітру вже збільшуються з 3-20 м/c до 3-25 м/c. При цьому потужність генератора з підвищенням швидкості вітру не падатиме. Друга фаза – коли швидкість вітру стає більшою за 20 м/c, вітровий потік, що залишається невідбитим до кінця конусу стає достатньо потужним та приводить у рух сегнерове колесо, другий вітровий генератор – швидкості роботи 20-55 м/с.

Детальніше про роботу на сайті МАНУ: https://bit.ly/3hsH1NY 

Інтерв'юєр: Денис Поданчук.