Енергоефеткивність очима журналістів

18 жовтня 2021 року відбулася урочиста зустріч “Енергоефективність очима журналістів“ в рамках Тижнів Німеччини в Україні 2021 та проєкту «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні», що реалізується GIZ GmbH за дорученням урядів Німеччини та Швейцарії.

img

В конференц-залі Національної спілки журналістів України відбулася урочиста церемонія нагородження журналістів-переможців конкурсу на краще висвітлення теми енергоефективності в засобах масової інформації. Під час заходу організатори, почесні гості та учасники підбили підсумки реалізації Проєкту “Навчальна програма з енергоефективності для представників ЗМІ”,  обмінялись досвідом та враженнями про Проєкт.


З вітальним словом урочисту зустріч відкрив Василь Лозинський, перший заступник Міністра розвитку громад та територій України.

Пан Лозинський подякував  колегам з проєкту GIZ та уряду Німеччини,  які традиційно допомагають в тематиці енергоефективності: “Проєкт «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні", який об’єднав  представників засобів  масової інформації,  показує що існує довгострокова стратегічна програма,  яка крок за кроком, але в  повному комплексі  спроможна змінити наше бачення, ставлення до споживання енергоносіїв. Зекономлені кошти йдуть на розвиток наших міст, а це - і чистіше повітря, зменшення викидів СО2, карбонізація, а головне - здорові люди, які дихають чистим повітрям і отримують якісні послуги”.  

 Радник проєкту GIZ  GmbH «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні» з технічних питань Школьна Вікторія  зазначила: “Ми знаходимось у тому стані, коли вартість енергоресурсів постійно зростає  і, звичайно,  ми не маємо змоги на це вплинути. Тому необхідно зробити енергоспоживання ефективним на всіх рівнях -  від кожної оселі до рівня держави. В раках такого процесу ми надаємо допомогу нашим проєктам. 

  Наразі - визначний час, адже Уряд та профільне Міністерство готують важливі закони,  а саме,  на друге читання готується Закон про енергетичну ефективність, який має стати базовим  в питаннях енергоефективності в Україні. 

  В найближчий час буде поданий на розгляд Верховною Радою України законопроєкт про масштабну термомодернізацію, що стосується енергоефективності будівель, і в цьому контексті, маючи велику синергію с Мінрегіоном, ми вважаємо, що саме журналістська спільнота та ЗМІ мають про це знати ще до того, як ці закони будуть розглядатись та голосуватись,  щоб суспільство правильно  сприймало ці питання”.

Пані Школьна підкреслила: “Ми цінуємо  високі результати проєкту - більше двохсот представників ЗМІ пройшли навчання в проєкті,  вітаємо переможців конкурсу, але ми всі переможці, тому що нові знання і нові провадження вплинуть на покращення добробуту населення і комфорту проживання“.

Сергій Нагорняк, Голова підкомітету з питань енергозбереження та енергоефективності Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг наголосив: “Рано чи пізно культура енергоефективності прийде, і ми зрозуміємо, що енергоносії не можуть бути безкоштовними. Ціна, за якою продається теплова енергія для населення йде вже субсидованою. 

Пан Нагорняк підкреслив: “Єдиний спосіб зменшити платіжку  домогосподарства - це проведення енергоефективних заходів як приватного будинку, так і в громадських  та адміністративних будівлях. На жаль,  більшість політиків  багато років розповідають про дешевий газ і дешеву  електроенергію, але не розповідають про важливість енергоефективних заходів. На мою думку, високі тарифи у цьому році на газ та електроенергію будуть спонукати міста і об'єднанні територіальні громади та домогосподарства подивитись на енергоефективність, як на необхідні заходи, які можуть зменшити платіжки”.

 Сергій Томіленко, Голова Національної спілки журналістів України привітав організаторів та учасників проєкту та підкреслив: “два основних пріоритети діяльності НСЖУ - захист свободи слова та прав журналістів та допомога в плані розвитку та підвищення кваліфікації, виживання в професії в умовах нових медіа та  передового світового досвіду.

Пан Томіленко наголосив:  “Цей проєкт дозволяє журналістам не лише із столиці, а із регіонів, із будь якого міста включитись і отримати  доступ до важливої інформації. Загалом, коли ми дивимось на комунікації з політиками та високими посадовцями, успіх державної політики полягає не лише в тому, що у високих кабінетах люди, наділені владою, порозуміються або приймуть необхідні рішення чи важливий законопроєкт. Цей успіх полягає, в першу чергу, у розумінні цієї політики населенням і підтримці цих дій. Тому що можна рухатись в правильному напрямку, але якщо не маєш підтримки загальної аудиторії, для якої здійснюються реформи, то вони не будуть ефективними та стабільними”.

Ірина Твардовська,  радник з комунікацій представника  Кабінету Міністрів  України у Верховній Раді подякувала організаторів та учасників проєкту і наголосила: “Цей проєкт дає надію та перспективи на майбутнє. Адже відбуваються досить багато державних реформ, які впроваджуються, але про них не можливо розповісти не маючи доступу до регіональних журналістів", - та наголосила - "Я переконана, що регіональні ЗМІ є недооціненими. Сподіваюсь, що з такими проєктами, ми можемо і маємо просувати інформацію про реформи, які є в державі і піднімати рівень престижу регіональних журналістів”.


Юрій Савичначальник відділу підтримки громадських ініціатив та енергоефективності Новоград-Волинської міської ради зазначив: “На фоні стрімкого зростання цін на енергоресурси  навіть найзапекліші скептики енергоефективності розуміють, що розвиток енергоефективності не лише в Україні , а у всьому світі це не просто модний тренд, це гостра необхідність .

Тому ще це дає можливість з одного буку зекономити бюджетні та приватні кошти, так і з іншого боку долучитись до всесвітнього тренду стосовно пом'якшення  негативних змін клімату. 

 Будь яка державна реформа не буде ефективною, якщо вона не підтримана з боку простих  громадян. Підтримка  регіональних засобів масової інформації, яким довіряє більшість населення держави, є надважливою, для того щоб ЗМІ донесли необхідність, можливість і потребу проведення заходів енергоефективності”.  

Викладачі Дніпровськиого національного університету ім.О.Гончара, факультету систем та засобів масової комуннікації, кафедри реклами та звязків із громадськістю, Сухенко Інна та Лященко Анжела презентували навчальний курс “Комунікації та ПР в енергетичній сфері” . 

Пані Інна наголосила: “Актуальність курсу обумовлена глобальним та регіональним порядком денним у сфері вивчення енергетичних комунікацій, нагальною потребою регіону у медіа-фахівціях, медіа-експертах для сфери енергетичних комунікацій,  стратегією розвитку ДНУ імені О. Гончара та ФСЗМК та власними науковими інтересами, а саме  енергетична гуманітаристика, нуклеарна гуманітаристика, енергетичний наратив”. 

“Знання основ комунікаційних та промоційних інструментів стратегій розвитку у енергетичній сфері обумовлює імплементацію сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері енергетики, уможливлює підвищення енергетичної культури, енергетичної безпеки та посилює ефективність співробітництва у енергетичній сфері у контексті формування суспільства сталого розвитку”, - підсумувала пані Анжела. 

Координаторка проєкту “Навчальна програма з енергоефективності для представників ЗМІ” Жанна Пацьора наголосила: “В конкурсі на краще висвітлення теми енергоефективності у ЗМІ прийняли участь 11 учасників. За результами конкурсу  почесне Журі визначило переможців.  Перше місце отримала Стаценко Катерина із публікацією “Королева ОСББ” Світлана Король в цьому році стала “Королевою енергоефективності”, друге місце отримала Білозерова Лариса із публікацією "Більшість міст навіть не знає, скільки газу споживають муніципальні будівлі".

Переможці конкурсу отримали Сертифікати та цінні подарунки від організаторів урочистої зустрічі.

Пані Жанна подякувала учасників проєкту, конкурсантів та почесних гостей урочистої зустрічі і підсумувала: “тема енергоефективності надважлива для кожного із нас. Журналісти — флагмани, спроможні поінформувати суспільство щодо важливості теми енергозбереження та енергоефективності, ми хоч на крок стали біль енергообізнаними, познайомилися один з одним і визначили шліх до подальшої співпраці.”